Alternatiewe Nuusportaal / Alternative News Portal



Monday, August 10, 2009

Ope brief aan Julius Malema, voorsitter van die ANC-jeugliga

Geskryf deur Dirk Uys,


Beste Julius

Ons het mekaar nog nie ontmoet nie, maar dit voel vir my al amper asof ons vriende is. Ek sien jou gereeld op televisie - en natuurlik in daardie Nando’s-advertensie waarvan jy nie so baie gehou het nie.

Ek was baie geïnteresseerd in jou uitsprake tydens gister se gesprek met die media. Ons Suid-Afrikaners het gewoond geraak aan die feit dat jy kort-kort iets interessants kwytraak. Wat sou ons tog sonder jou doen in hierdie vervelige land, wonder ek soms?
(Foto: ANC jeugleier en "Afrika-kind", Julius Malema)

Hierdie slag het jy gelukkig weggestuur van daardie nare uitsprake oor verkragting en jou hopelose houtwerkresultate op skool. Hier is ons vir ’n verandering op ernstige terrein. Waarom is die Suid-Afrikaanse ministers van veiligheidsaangeleenthede swart en diegene wat finansies hanteer verteenwoordigers van minderheidsgroepe, wou jy naamlik weet. ’n Weldeurdagte vraag, Julius.

Ek haal aan, net om jou geheue weer ietwat te verfris:

"We [black people] cannot just be reduced to security and the very important issue of economy is given to minorities. Minister of police, minister of intelligence, minister of justice - [they are] all Africans. But in the ecomics cluster, it's minorities."

Jy het hier gereageer op ’n vraag of die ANC jeugliga gelukkig is met die aanstelling van Gill Marcus as die nuwe goewerneur van die Reserwebank.

“We would have expected once again an African child to occupy that strategic position,” was jou antwoord.

"We need to build confidence in the markets that Africans are also capable of handling strategic positions in the economic sector. [The youth will think], because she [Marcus] is white, they [whites] are born like that, there's no way I can be like that."

Ek kan jou op hierdie punt dalk vriendelik - dog beskeie - reghelp. Ek besef dat jy, afgesien van al jou uitsonderlike eienskappe, nie intellektueel begaafd is nie. Nie dat ek jou hiervoor blameer, nie, hoor. Dit is welbekend dat apartheid die speelveld ongelyk gemaak het. Wie weet, as daar nie apartheid was nie, kon jy en vele ander van ons swart medeburgers vandag die atoom gesplyt het, of miskien ruimtevaartuie gebou het.

Julius, kom ons kyk bietjie mooi na jou vraag: gee asseblief vir my ’n paar voorbeelde van “African children” wat hulle al as meesters op die gebied van die ekonomie onderskei het? Ek luister graag, want my kennis is seker ook maar beperk. Die res van die vasteland waarop ek en jy woon, word tog geteister deur ongekende armoede en korrupsie, ten spyte van die feit dat Afrika oor die grootste minerale rykdomme ter wêreld beskik. Om die waarheid te sê, kos korrupsie Afrika sowat 150 miljard dollar per jaar. (VSA-dollar, Julius, nie die Zimbabwiese soort nie). Kan jy enigeen kwalik neem wat begin wonder oor Afrikane se vermoë om geldsake te bestuur? Is dit nie vir jou kommerwekkend dat ’n medeswartman, Barack Obama, Afrika onlangs juis oor die vingers getik het oor hierdie selfde saak nie?
Maar gits, nou begin ek wonder oor my eie argument...is Obama dan nie ’n kleurling nie? En dus ook lid van ’n minderheidsgroep nie? Dalk het jy ’n punt beet, my liewe vriend.

Ek dink Gill Marcus voel waarskynlik baie seergemaak oor die feit dat jy haar nie as ’n “African child” sien nie. Sy mag Joods wees en het nou wel die grootste gedeelte van haar lewe in Brittanje deurgebring, maar sy sal dalk nie met jou saamstem nie.

Ek wonder verder hoe jy die begrip “African child” definieer. As die afstammeling van ’n familie wat al 350 jaar hier gaar gebrand word deur die Afrika-son, het ek regtig gemeen ek is ook ’n “African child.” Ek is dus ’n bietjie hartseer om te verneem dat jy my waarskynlik in dieselfde lig sien as Gill Marcus. Ek neem aan dat jy jou trotse familielyn al in ’n stadium moes nagevors het...van watter sentrale Afrikameer is jy nou weer afkomstig? Of sit ek die pot mis?

Dit het my ook ’n bietjie hartseer gemaak om te sien dat jy beweer swartmense word tot sekuriteitsportefeuljes in die kabinet “gereduseer.” Ek is waarskynlik al weer ’n bietjie deurmekaar, maar ek was dan onder die indruk dat sekuriteit een van die gewigtigste kwessies in ons land was? Met oor die 20 000 moorde per jaar, beklee Suid-Afrika immers trots die nommer een posisie op die lys van lande wat deur misdaad geteister word. Maar o vet, nou besef ek weer dat jy ook hier ’n punt beet het. Die mense wat die kwesbaarste is vir misdaad, en wat op die wreedste wyses vermoor en beroof word, is immers blank en dus nie Afrika-kinders nie. Weer is ek dus verkeerd bewys. Hulle lot is tog nie belangrik nie.

Ag Julius, verskoon tog maar dat ek jou kosbare tyd met my paar powere argumente gemors het. Ek het duidelik nog heelwat om te leer.

Mag jy die langnaweek geniet.

(En onthou die taxigeld vir jou vriendinnetjie Maandagoggend!)

Vriendelike groete

Bra Dirk

No comments:

Post a Comment